Lidé soudí podle vzhledu a pro mozek je vizuální obsah příjemnější. A vzhledem k tomu, že je to všeobecný fakt, tak toho marketéři hodně využívají. Není proto žádným překvapením, že např. tweety s obrázkem lidé sdílejí o 150 % více než bez nich. Pro odborníky je jistě skvělá zpráva, že 57 % firem za vizuály utratí minimálně čtvrtinu rozpočtu na marketing.

program wordpress

Nejvíce se využívá několik typů, a to:

  • infografika, tj. obrázek s textem (41 %),
  • grafy (26 %),
  • videa (20 %),
  • originální fotografie či obrázky z fotobank (8 %).

 

Zvolte si jednu ze tří rodin

Naprostým základem je zvolit si jednotný font. Existují tři základní druhy, a to patkové, bezpatkové a displejové písmo. Každé z nich má samozřejmě mnoho fontů, ze kterých můžete vybírat. Nicméně byste měli volit jen z jedné kategorie. Patkové a bezpatkové je serióznější, displejové naopak kreativnější a více umělecké.

webdesign plánování

Jaké barvy zvolit?

První nezbytností je, aby bylo vše čitelné. Máte-li na obrázku i text, vyzkoušejte si jeho čitelnost. Vidět musí být dobře všechna písmena a barevné sladění s pozadím by mělo být pohledově příjemné. Na druhou stranu ale vsaďte na kontrastní barvy, protože to upoutá pozornost. A to je přesně to, co chcete. Zaujmout musíte rychle a výrazné barvy k tomu snadno dopomohou.

 

Vše slaďte do nejmenších detailů

Krásná webová stránka jednoduše musí být dokonalá. Dejte dohromady všechno písmo, ikony i šablony. Styl sice můžete během času měnit, ale nikdy by to neměla být náhlá a razantní změna. Klienty byste jen zmátly a vzhledově by to nevypadalo vůbec dobře. Udržte si jednotný vzhled a styl během celé práce, a to od samého začátku. Jedině tak budete působit profesionálně od začátku.

 

Pokud se soustředíte na tyto tři oblasti, nemůžete udělat chybu. Zvolit si infografiku jako marketingový tah není nikdy špatný nápad. Při průběžném sledování trendů snadno zjistíte, do jakých barev vše stylizovat, jaké fonty jsou populární apod.